5 dôvodov, pre ktoré by ste mali zvážiť investíciu do PPC

PPC (Pay per click) je dnes štandardným a obľúbeným nástrojom internetovej reklamy. Nezáleží na tom, či ste živnostník alebo nadnárodná korporácia. Pre všetkých platí rovnaký princíp, ktorý vyplýva zo samotného názvu - platba za kliknutie. To znamená, že inzerent zaplatí za zobrazenie reklamy až vtedy, keď návštevník webu klikne na jeho odkaz.
 
Na rozdiel od klasických printových formátov a reklamných spotov PPC kampaň umožňuje efektívne využitie nákladov, okamžite viditeľné a ľahko merateľné výsledky. Ak zvažujete zviditeľniť svoj biznis niet teda nad čím uvažovať...alebo predsa? Nasledujúce riadky hovoria o prípadoch, kedy by ste mali výhodnosť investície do PPC reklamy prehodnotiť.

Výška objednávky

Dôležitým faktorom je priemerná výška objednávky. Ak predávate produkty s nízkou cenou pri priemernej objednávke na úrovni 6€, pri marži 30 %  zarobíte v skutočnosti zhruba 2€, z ktorých ešte musíte zaplatiť poštovné, prácu PPC agentúry či samotný PPC kredit priamo Googlu. 

Situácia sa však mení, ak priemerná hodnota objednávky dosiahne výšku aspoň 40€ až 50€. Ale ani pri týchto číslach zatiaľ nemá firma vyhraté. Musí prihliadať aj na vedľajšie faktory - výšku marže a samozrejme, mieru konverzie návštevníkov na platiacich zákazníkov. 

 Obchodný prístup

Pre ktoré typy firiem je PPC marketing nevhodný? 

  • firmy, ktoré vyrábajú veľmi špecifické produkty alebo poskytujú vysokošpecializované služby (napr. výrobca turbín do atómovej elektrárne)
  • firmy, ktoré nemajú kvalitnú webovú stránku (PPC reklama nezachráni zle spravený web a chaotickú nákupnú cestu)
  • firmy, ktoré nekonkurujú cenou alebo nemajú v porovnaní s ostatnými tak dobre nastavené dodacie podmienky 

V týchto prípadoch existuje obrovská pravdepodobnosť, že zákazník si skôr či neskôr nájde cestičku ku konkurenčným produktom, a ani najlepšie nastavená PPC kampaň firme nepomôže stať sa trhovým lídrom. Pri vysokošpecializovaných produktoch je zase pravdepodobné, že zaujímajú len veľmi úzky okruh ľudí, ktorí si k nim nájdu cestu inak.

Jednoduchšie povedané, ak vám PPC reklama funguje na 100 %, ale nemáte dobrý produkt alebo máte  komplikovanú webstránku, nikto si od vás nič nekúpi. Prejde ku konkurencii za to ešte aj zaplatíte. 

Cestu k úspechu PPC kampane dokážu skomplikovať aj tieto faktory

  • nesprávny odhad priemernej hodnoty objednávky
  • neznalosť fungovania internetového predaja
  • snaha ušetriť na nesprávnych miestach a nedostatočná komunikácia s agentúrou zabezpečujúcou PPC 

Analýza? Aká analýza? 

Je až paradoxné, že sa s komplikáciami stretávame aj pri niektorých eshopoch. Internetové obchody totiž majú prístup k presným dátam, a teda majú zaznamenané všetky potrebné údaje o predaji, na základe ktorých by si mohli presne vyčísliť sumu, ktorú by do reklamy mali spätne vložiť. 

Ak napríklad vedia, že na 100€ predaja musia vložiť 5€ do reklamy a stále zostávajú v pluse, môžu do kampane venovať hocijakú sumu, ktorú im umožňuje cash flow. Firmy však analýzam často nedôverujú, s rozhodnutím dlho váhajú, prípadne ho neurobia vôbec. 

Zlý web

Najväčšie polená pod nohy si pri nastavovaní PPC kampane hádžu spoločnosti, ktoré nespĺňajú základnú požiadavku na dosiahnutie úspechu – a tou je kvalitný web. Či už hovoríme o užívateľskom pohodlí, možnostiach uskutočnenia platby, grafike alebo nákupnom košíku – ak je v zlom stave, PPC kampaň nedostatky iba umocní. Zlý prvý dojem sa napráva veľmi ťažko a mnohí návštevníci sa po takejto skúsenosti stránke v budúcnosti vyhnú. 

Mnoho ľudí túto skutočnosť podceňuje, no veľký počet návštevníkov odradia neprehľadne usporiadané a nepotrené informácie. Motiváciou k odchodu je aj príliš veľa blikajúcich bannerov a ďalších rušivých elementov. 

Práve preto pred spustením PPC kampane každej firme radíme dôkladne si prejsť vlastný web. Tu sa treba riadiť základným internetovým zákonom: Čím menej musia návštevníci klikať, aby sa na stránke dostali k tomu, čo hľadajú, tým menej ich odíde. Rastie tak efektivita využitia prostriedkov, ktoré zaplatíte za to, že ich privediete na svoj web. 

Úzko špecifické produkty 

Poslednou skupinkou klientov, ktorých by sme chceli spomenúť sú, výrobcovia veľmi špecifických produktov ako vlaky či výrobné zariadenia do baní. Tým, že je ich na svete len zopár, pravdepodobnosť, že sa medzi sebou poznajú a nepotrebujú sa kontaktovať pomocou reklám, je veľmi vysoká. 

Zhrnutie

Investíciu do PPC kampaní by teda mali zvážiť: 

  • firmy vyrábajúce rovnaké výrobky ako konkurencia, no neponúkajúce žiadnukonkurenčnú výhodu, prípadne sú ešte drahšie
  • firmy s nedostatkom času, či nízkou ochotou pre komunikáciu s agentúrou
  • firmy, ktoré nemajú dostatočne pripravený web
  • výrobcovia extrémne špecifických produktov 

Ak ste sa so svojou firmou v tomto článku nenašli, môžete si vydýchnuť – ste vhodným adeptom na PPC kampaň. Pokojne sa nám ozvite na info@b2bgroup.sk a my vás už do sveta PPC zasvätíme.

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing