5 dôvodov, prečo by ste mali začať poškuľovať po čínskom trhu

Ak by ste v okruhu jedného metra od seba nenašli aspoň jednu vec vyrobenú v Číne, dalo by sa to považovať takmer za zázrak. Táto krajina je už niekoľko rokov výrobnou dielňou sveta, ktorá kraľuje globálnemu exportu. Obrovská ekonomika však nezaplavuje svet iba kvantami lacného tovaru. Naopak. Rozširujúca sa stredná vrstva má stále väčší zálusk na kvalitnejšie a luxusnejšie produkty zo zahraničia.

Ešte nie tak dávno bola Čína veľmi vzdialenou a kultúrne odlišnou krajinou, a to aj z pohľadu biznisu. Toto všetko sa však v priebehu posledných rokov zmenilo a  ázijský gigant sa postupne začal otvárať svetu. Článok prináša 5 dôvodov, prečo by to mali slovenské firmy začať viac využívať.

Miliarda ľudí, nekonečné príležitosti

Viac než 1,3 miliardy ľudí musí mať kde bývať, mať kam chodiť do práce, jesť, tráviť voľný čas. A nie len to. Vďaka ekonomickému boomu sa rybárske dedinky za krátky čas menia na rušné mestá. To vytvorilo priestor, ktorý čínski podnikatelia nestíhajú zaplniť, čím ponúkajú množstvo príležitostí pre zahraničné subjekty.

Čína má rada zahraničných investorov

Miestni podnikatelia sa vždy radi spoja s dobre fungujúcou firmou zo zahraničia, ktorá im koniec koncov tiež môže otvoriť cestu na nové trhy. Stačí ukázať vôľu budovať dlhodobo dobré vzťahy.

...a aj luxus

V produkovaní lacného každodenného tovaru nemá Čína na svete konkurenciu ani v množstve, ani v cene. Ale luxusný tovar a pokročilé technológie si v tejto ázijskej krajine vždy nájdu svoje miesto. A tam je aj príležitosť uplatnenia pre mnohé slovenské firmy. Treba si však ustriehnuť platnosť patentov a duševné vlastníctvo chrániť, ako sa len dá.

Internetový trh rastie

Podľa čísel z roku 2013 má v Číne prístup k internetu až 617 mil. ľudí. Je to o takmer 100 mil. ľudí viac, než ich žije v EÚ. A to ešte stále nehovoríme ani o polovici obyvateľstva. Okrem toho, počet ľudí využívajúcich písmenká „www“ každoročne stúpa stabilným tempom. V porovnaní s rokom 2012 sa počet pripojených Číňanov vlani zvýšil o vyše 9 %. S príchodom internetu sa obyvateľstvu otvárajú nové obzory. A s novými obzormi sa otvárajú aj nové predajné kanály.

Internet nahrádza chýbajúcu predajnú infraštruktúru

Čína je stále považovaná za rozvíjajúcu sa krajinu a internet tam ešte stále slúži ako prvok uľahčujúci život, a nie ako nevyčerpateľný zdroj mačacích videí. Čína nie je len Peking a Šanghaj, ale aj ďalších vyše 170 (na tamojšie pomery) menších miest nad 1 mil. obyvateľov, ktorí majú stále problém dostať sa k najnovšej móde, technologickým hračkám a iným vychytávkam s pridanou hodnotou. Ak teda máte produkt, ktorý by tam mohol nájsť reálne využitie, do Číny s ním.

Čína už vďaka internetu nie je tak ďaleko, ako bola kedysi. A zďaleka už nie je ani taká uzavretá. S nárastom životnej úrovne rastie aj dopyt po produktoch a službách zo zahraničia, ktoré na tamojšom trhu zatiaľ nedostať. Bol by hriech nevyužiť potenciál tohto ázijského tigra. Ak to nezačnú vo väčšej miere robiť tunajšie firmy, predbehne ich niekto iný.

B2B Group je jediným partnerom čínskej agentúry Charmclick na Slovensku. Charmclick je výhradným zástupcom Baidu pre Európu.

Ak máte záujem o vstup na čínsky trh, kontaktujte nás. 

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing