5 dôvodov prečo začleniť Google AdWords do marketingovej stratégie

Google AdWords je formou online reklamy a zároveň jedným z najvydarenejších detí tohto internetového giganta. A môže byť na neho právom hrdý, keďže mu vďačí za zhruba 96 % všetkých príjmov.

AdWords je zároveň alfou a omegou Google reklamy. Preto je veľmi pravdepodobné, že každý manažér či majiteľ firmy sa s týmto pojmom už niekedy stretol. No nie vždy je človeku hneď jasné, ako a prečo by mal tento druh reklamy začleniť do marketingovej stratégie. Nech sa páči, tu je 5 dôvodov.

1. Jednoduché meranie

Edward Deming, ikona štatistiky, raz povedal: „Verím v Boha. Ostatní musia priniesť dáta.“ Vyznávači tejto zásady si Google AdWords rýchlo obľúbia.

Poskytuje totiž najviac možností merania úspešnosti reklamnej kampane. S pomocou Google Analytics a trochou analytických zručností sa dá hneď zistiť, odkiaľ návštevníci prichádzajú a koľko z nich sa zmení na platiacich zákazníkov. Skrátka, čo sa dá merať, dá sa aj efektívne riadiť.

2. Nízke vstupné náklady

Milé slová, ktoré chytia za srdce aj toho najstriktnejšieho finančného manažéra či majiteľa firmy. Je to jeden z hlavných argumentov, ktorý môžete tasiť pri obhajobe rozpočtu projektu.

AdWords nie je ako tradičné reklamné formáty. Minimálny objem reklamy, ktorý si musí inzerent zakúpiť prakticky neexistuje.

3. Lacný test

S rozpočtom dve eurá na deň v mori Google reklamy veľké vlny nenarobíte. No aspoň si môžete lacno vyskúšať, čo a ako funguje, skôr než sa do toho pustíte naplno. Pri reklame v televízii, rozhlase alebo v tlači táto možnosť nie je.

Na zoznámenie sa s AdWords stačí začať s malým testovacím rozpočtom.  Jeho výšku dostanete pomocou jednoduchého výpočtu, ktorému sa podrobnejšie venujeme v ďalšom článku.

Praktické skúsenosti ukazujú, že reálne výsledky na česko-slovenskom trhu je možné vidieť už od 200 eur (v priemere). Všetko samozrejme záleží od konkrétneho prípadu.

Dobrým pomocníkom pri tvorbe online kampane je kvalitná agentúra. Tá vám nastaví realistický rozpočet tak, aby priniesol hmatateľné výsledky a kladnú návratnosť investície.

4. Okamžité výsledky

Kým si firma vybuduje dobré meno, silnú značku a povedomie, trvá to celé mesiace. No zarábať treba od prvého okamihu a v tomto Google reklama vedie. Hneď ako svoju kampaň pustíte, začne sa objavovať ľuďom hladných po informáciách a produktoch. Ak je dobre nastavená, začne prinášať návštevníkov (traffic). A práve traffic je tou základnou esenciou, z ktorej sa rodia platiaci zákazníci.

A je tu ešte ďalší obrovský benefit – platíte len za výsledky. Teda nie za prenájom reklamnej plochy, ale až za kliknutia na reklamu. Jeden klik rovná sa jeden predajný lead.

5. Najbohatší neznamená vždy najúspešnejší

Vo svete tradičnej reklamy nie je veľa romantiky a maličký Dávid nezvykne vyhrávať nad Goliášom. Bohaté firmy si môžu dovoliť najlepších kreatívcov, vychytené vysielacie časy a pozície v médiách.

Jeden by si myslel, že v Google reklame to platí dvojnásobne. Koniec koncov, celé to funguje na aukčnom princípe. Omyl. Bohatší nemusí mať vždy navrch.

Je pravda, že Google reklama funguje ako dražba. Ale najvyššiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania nemá istú ani inzerent s najvyššou ponukou pri konkrétnom kľúčovom slove.

Relevantnosť obsahu, výber kľúčových slov a kvalitne postavený web vyhráva nad cenou. Ľahko sa tak môže stať, že za menej peňazí urobíte viac muziky než bohatší konkurent.

 

Tak si to zrekapitulujme. Google AdWords ponúka veľa výhod. Dokáže priniesť zákazníkov do pár hodín a nečakáte týždne na výrobu drahých spotov v televízii alebo v rozhlase.  Táto forma reklamy ponúka merateľné výsledky a možnosť jednoducho meniť plány. Nedá sa ignorovať. Už len z toho dôvodu, že vaša konkurencia ju buď využíva, alebo ju skôr či neskôr využije tiež.

Ak máte ďalšie otázky alebo hľadáte niekoho, kto vám pomôže v oblasti online reklamy, neváhajte nás kontaktovať.

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing