Agentúra na okraji mesta: B2B Group

Kde si začínal s marketingovou brandžou?

K marketingu som sa dostal už na začiatku 90. rokov, keď som popri štúdiu brigádoval v PR agentúre, ktorá se stala z nuly hráčom č. 1 na trhu výročných správ. V roku 2000 som si založil vlastnú s.r.o. a od roku 2006 sa už 100% venoval online výkonnostnému marketingu, ktorý som najprv rozvíjal v Prahe a neskôr v Bratislave.

Také boli začiatky – rok 1991.

Čo predchádzalo túžbe po vlastnej agentúre?
Vždy som chcel mať slobodu v rozhodovaní, riadiť si veci po svojom a mať plnú zodpovednosť. Z hľadiska rozdelenia zisku je to taktiež zaujímavejší variant, ako mať viacero spoločníkov.

Koľko vás bolo pri zrode, s akým zameraním?
Pri zrode agentúry sme stáli dvaja. Ja som sa staral o obchod a všestranný grafik zas o výrobu. Potom začala pracovať vo firme manželka, potom jej prvá spolužiačka, potom druhá, potom jsme zamestnali pár študentov, utieklo pár rokov a je nás 40. Na Slovensku som mal veľké šťastie, že jsem stretol Laca Suška, s ktorým se nám podarilo zostaviť tím skvelých ľudí, všetko funguje a ja som tam skoro zbytočný.

V ktorom roku ste už boli funkčná agentúra?
V Českej republike sme sa stali funkčnou firmou zameranou na výkonnostný marketing od roku 2006  a na území Slovenskej republiky sme začali od roku 2010. Obrat sa teraz pohybuje v miliónoch eur, zisk v miliónoch korún. Rád by som tie kurzové rozdiely zjednotil.

Na akých hodnotách ste postavili svoju firmu?
Keď budeme nejlepší v odbore a budeme hrať fér, peniaze prídu. V tom som se inšpiroval Googlom, nie tým dnešným, ale tým na začiatku, než šli na burzu. Fungujeme bez zmlúv, na podanie ruky. Čím väčším prínosom sme pre klienta, tým viac nám zaplatí. Takže win-win obchod výhodný pre obe strany.  Pokiaľ nesplníme očakávania, klient má naše služby zdarma. Nikdy jsme nemali a ani nechceme mať obchodníkov, aby sa nám nestalo, že sľúbime viac, než dokážeme doručiť. A nechceme ani rásť rýchlejšie, než by sme zvládli.

Aké ste mali očakávania?
Pôvodne som očakával, že ma bude firma slušne živiť. Vôbec som nerátal s tým, že vybudujeme silnú firmu, ktorá má prvenstvo vo svojom odbore na Slovensku a striebornú pozíciu v Čechách. A už vôbec som nepočítal s tým, že nás odkúpi jedna z najväčších mediálnych skúpin na svete, Publicis Groupe.

Boli nejaké zlomy počas života agentúry? V dobrom aj v zlom smere?
Našou najväčšou výzvou je, aby sme nerástli príliš rýchlo, aby sa nezačala znižovať kvalita našich služieb. Nemôžeme si dovoliť pokaziť naše dobré meno. Veľkým zlomom bol práve vstup na slovenský trh, kde máme perfektný tím ľudí, ktorých práca baví. Ďalším veľkým zlomom bolo spojenie s Publicisom vo februári 2015. Jsem rád, že ani po půl roce nás neopustil žádný člen týmu a naopak se k nám stále hlásí další lidé. Najväčšou výzvou je pre nás teraz integrácia s korporáciou, to je úplne iný svet, kde sa hodnotí plnenie plánu a vypĺňanie výkazov viac než ziskovosť a výkon. Ale pokúsime sa ho trochu prerobiť k obrazu svojmu. Dúfam, že to nebude čítať môj šéf :)

Ako vnímate posun do dnes? Koľko vás je teraz?
Momentálne nás je cez 40 spolupracovníkov, nechceme rasť rýchlejšie ako  5 až 10 ľudí ročne, aby sme dokázali udržať kvalitu. Predpokladám, že dopyt po výkonnostnom marketingu s merateľným prínosom bude ešte dlho prevyšovať ponuku. Vďaka spojeniu s Publicisem môžeme teraz pracovať pre viac nadnárodných klientov a naučiť sa tak zase nové veci.

Ako si budujete firemnú kultúru?
Ja ju veľmi nebudujem, ani to neviem. Chcem, aby sa u nás hralo fér, aby sme sa ku klientským peniazom chovali ako k vlastným a aby sme boli špička v odbore. Ale mám pocit, že sa ľuďom u nás páči a že si tú kultúru budujú sami. Máme niekoľko zaužívaných tradícií, ktoré sa snažíme rok čo rok vylepšovať. Spoločne napríklad chodíme na Južnú Moravu na vínne chodníky, v zime zas trávime čas na lyžovačkách na horách. O našich aktivitách sa môžete dočítať na firemnom blogu alebo našom Facebooku.

Zdroj: ADMA

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing