Ako maximalizovať LinkedIn profil vašej spoločnosti

LinkedIn je sociálna sieť, ktorá je dôležitou a výkonnou platformou pre získavanie nových obchodných partnerov, udržovanie kontaktov s nimi, vytváranie dobrého mena, posilňovanie image a v neposlednom rade získavanie nových zamestnancov. 

Pokiaľ pri hľadaní nových zákazníkov cielite na obchodné subjekty, nemôžete sociálnu sieť LinkedIn zo svojho marketingového mixu vynechať. Táto sieť vám umožní spojiť sa s tými, ktorých považujete za dôležitých pre svoj biznis. Aké máte teda možnosti, aby ste využili na maximum budovanie obchodných vzťahov a generovali tak zo svojich kontaktov maximálny počet ponúk?

Čo je LinkedIn

LinkedIn je sociálna sieť s viac ako 347 miliónmi užívateľov vo viac ako 200 krajín po celom svete. Viac ako 3 milióny firiem majú vytvorené firemné stránky. Ich špecifikom je, že ide o profesionálnu sociálnu sieť, na ktorej je zaregistrovaných niekoľko tisíc ľudí z Českej republiky. Pre firmy je dôležité, že asi jednu pätinu z nich tvoria manažéri, vedúci pracovníci a riaditelia firiem.   

Prečo má byť firma na LinkedIn

V Českej republike je tisícok firiem, ktoré majú vytvorený profil na tejto sociálnej sieti. Ale len malá časť z nich sa venuje komunikácii so svojimi followermi premyslene a sústavne. A to hovoríme skôr o veľkých spoločnostiach. Je to ale veľká chyba. Linkedin predstavuje ideálnu platformu pre profesionálnu firemnú prezentáciu. 

Založenie firemnej stránky

Nie je to nič zložité, LinkedIn vás prevedie nastavením. Vopred si pripravte dostatočne kvalitnú fotografiu (pre záhlavie 646 x 220 pixelov), logo a texty, v ktorých detailne predstavíte svoju firmu – či už ponúkate produkty, služby alebo projekty. Jasne, stručne a výstižne vyjadríte, v čom vaša firma vyniká. Mali by ste si uvedomiť, že LinkedIn si dobre rozumie s organickým vyhľadávaním, nezabudnite preto použiť v opise vhodné kľúčové slová. 

Produktové stránky

Pokiaľ ponúkate viac rôznych služieb alebo produktov, ktoré cielia na odlišné publiká, LinkedIn umožňuje použiť samostatné produktové stránky, ktorými tak zdôraznite vaše kľúčové produkty, služby alebo tiež referencie. Takýchto stránok možno použiť maximálne 10. Dobre si preto rozmyslite, na čo ich využijete. Produktové stránky sú vhodné pre dlhodobé marketingové kampane. Užívatelia môžu sledovať vašu hlavnú stránku rovnako ako tieto špecifické stránky.

Prepojenie so skupinami

Nemali by ste zabudnúť na prepojenie so skupinami, ktoré sú pre vás obchodne zaujímavé a dôležité. V týchto skupinách nájdete svojich potencionálnych klientov alebo exportov z odboru. Primárne však musíte byť jeden zo správcov firemného profilu. Až potom môžete prepojiť firemný účet.

Vytváranie a zdieľanie obsahu

Teraz je pred vami najzložitejší úkol. Aby ste si vytvorili dobrý vzťah so svojimi followermi, je nevyhnutné, aby ste často na svoj profil vkladali, a tým pádom zdieľali kvalitné a pútavé príspevky. Bude potrebné, aby ste obetovali hodne úsilia a času pri interakcii s vašimi followermi a možno budúcimi zákazníkmi. Čaká vás vytváranie článkov, návodov, videí, príspevkov do názorových a diskusných skupín.. Zdieľať môžete tiež pozvánky na akcie či iné udalosti, odborové novinky, uvedenie nových produktov a služieb, svoje úspechy, získané ocenenie. Proste všetko, čo vaše cieľové publikum ocení. Za túto vynaloženú prácu potom môžete byť odmenení novými zaujímavými ponukami.

Ako zdieľať obsah

1. Organické zdieľanie vašimi followermi 

Užívatelia, ktorí sledujú vašu stránku, môžu príspevok zdieľať na svoje úvodné stránky osobného profilu. Uvidia to tiež ich kontakty, s ktorými sú prepojení. Výraznejšieho úspechu pri organickom zdieľaní dosiahnete tým, že budete uverejňovať zaujímavý obsah, veľa času taktiež venujte tomu, že budete so svojím publikom komunikovať, odpovedať na otázky, reagovať na pripomienky. Takáto interakcia vám pomôže stáť sa skutočným influencerom a profesionálom.

2. Sponzorované príspevky

Daný príspevok možno podporiť v reklamnej kampani. Túto možnosť vyberajte pre ten najlepší obsah. Vybrať môžete cenu za preklik alebo cenu za tisíc zobrazení. Zasiahnuť vlastné publikum je len základ, vždy by ste sa mali snažiť osloviť nových užívateľov a podporiť tak dlhodobé obchodné ciele.

3. Zdieľanie e-mailom 

Využívate vo svojom marketingu aj e-mailing? Zahrňte do nej aj LinkedIn. Umožní vám tak osloviť publiká i bez toho, aby ste publikovali obsah na firemnú stránku. LinkedIn umožňuje presné cielenie na špecifické publikum a testovanie rôznych variantov obsahu.

 

Ako podporiť firemnú stránku

Odporúčanie

Zverejňujte odporúčania od ostatných. Ide o  dôležité potvrdenia, že ste profesionáli vo svojom odbore. Užívatelia na LinkedIn to považujú za hodnoverné, vďaka nim môžete ľahšie získať nových klientov alebo zákazníkov. 

K šíreniu využívajte zamestnancov

Ako prvých followerov môžete využiť svojich zamestnancov. Najcennejší sú tí, ktorí už majú vytvorené spojenie s inými vplyvnými a dôležitými užívateľmi, medzi ktorými sú existujúci alebo potencionálni klienti. Medzi týmito kontaktmi sa môžu nachádzať užívatelia, ktorí budú ochotní obsah vašich stránok ďalej zdieľať.

Followeri z ďalších spojení

Obsahovo zaujímavé stránky, ktoré prinášajú užívateľom dôležité a užitočné informácie, sú pre šírenie medzi vzdialenejšími followermi obrovskou výhodou. Vzniká tak diskusia a príspevky sa šíria organicky. Každopádne – nikdy nezabúdajte vyzvať k odporučeniu vašej stránky členov vašej siete. Na druhej strane, dávajte si pozor na to, aby ste nezačali spamovať. 

Aktívne členstvo v skupinách

Vstúpte do profesných skupín, ktoré sú relevantné k vášmu biznisu a začnite sa zúčastňovať diskusii, diskusie vyvolávajte, klaďte otázky. Taktiež môžete vytvoriť vlastnú skupinu, v ktorej môžete vystupovať v roli experta. Takéto pôsobenie vám pomôže získať povesť skutočného profesionála, influencera.

Všetci tí, ktorí hľadajú odpoveď na rovnaké problémy, to veľmi ocenia. Prispievať do týchto diskusných skupín sa vám rýchlo vyplatí získaním nových klientov. Znovu si ale dávajte pozor na spamovanie, v týchto skupinách sú na to ich členovia veľmi citliví.

 Uverejňujte odkaz na firemnú stránku

Na firemných webových stránkach by ste nemali zabudnúť zverejniť, že máte firemnú stránku na LinkedIn. Ideálne pre šírenie tejto informácie je päta e-mailu. Nezabudnite ani na off-line svet – vo všetkých vhodných tlačových propagačných materiáloch, ako sú ponuky, vizitky, môže byť ikonka LinkedIn a zmienka o vašom firemnom profile. 

Využite svoj osobný profil

Pokiaľ máte na svojom osobnom profile veľa zaujímavých spojení, ide o veľmi účinný nástroj pre zvýšenie poštu followerov firemnej stránky. Firemná stránka totiž neumožňuje priame oslovenie, ste tak pripravení o možnosť vyzývať k pripojeniu. Ideálne je vždy po nejakom čase, keď nazbierate nové spojenia, vyzvať všetkých zo svojich kontaktov k sledovaniu firemnej stránky. Pokiaľ vám dôverujú, stretnete sa určite s pozitívnou odozvou. 

Založte si blog na LinkedIn

Podľa prieskumu je 31% užívateľov siete ovplyvnených príspevkami na firemnom blogu. To už stojí za to, aby ste na sieti LinkedIn založili blog. Môžete tu uverejňovať príspevky, ktoré budú upravené pre vaše špecifické publikum alebo skrátené a personalizované verzie vašich príspevkov na webových stránkach. Blogovanie exkluzívneho obsahu bude ďalším nástrojom, ktorý posilní vašu dôveryhodnosť. Pokiaľ bude skutočne pútavý, vaši followeri budú ochotne zdieľať vo svojich sieťach. 

Reklama

Dosiahnuť na užívateľov, ktorí nie sú v spojení s vašimi followermi, môžete jedine za pomoci platenej reklamy. Využívať môžete CPC alebo CPM model, po nastavení rozpočtu máte reklamné náklady vždy pod kontrolou. Cieliť môžete na veľmi špecifické okruhy užívateľov, medzi ktorými môžu byť vaši budúci klienti. Výber je možné filtrovať podľa spoločností, ktoré sú pre vás hodnotné, podľa veľkosti firmy, lokality, profesie alebo zručností. Oslovíte tak len tých, ktorých si skutočne osloviť želáte. 

Merajte výsledky

Zvoľte si KPI a merajte ich, rovnako ako ďalšie metriky. Starať sa o profil na LinedIn je nákladná záležitosť, musíte tak vždy vedieť, či sa vám táto činnosti vyplatí. LinkedIn ponúka analytické nástroje, ktoré môžete kombinovať s už používanými. Zo znalosti takýchto dát tak môžete zistiť, čo funguje a čo nie. Umožní vám tak zmeniť stratégie pri snahe o dosahovaní stanovených cieľov.

Manažéri, riaditelia firiem, obchodníci, marketéri, títo všetci prichádzajú na LinkedIn, aby tu hľadali hodnotný obsah vytvorený tými najlepšími profesionálmi, aby sa pripojili k tým najvplyvnejším užívateľom. Buďte pripravení a ponúknite im pomoc. Je to prvý a dôležitý krok k tomu, aby sa raz stali vašimi klientmi.

 

 

 

 

 

 

 

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing