Digitálne NOVIN(K)Y #2 (horúce správy zo sveta online marketingu)

Blog

  • Selfiečka všetci veľmi dobre poznáme, a každý z nás si pravdepodobne už niekedy selfie urobil. Čo by sa stalo, keby selfies neboli len zábavkou, ale mohli by ovplyvniť napríklad cestovné a životné poistenie? Niekoľko amerických poisťovní testuje technológiu, ktorá dokáže analyzovať fotku človeka a vyčítať z nej vek, index telesnej hmotnosti alebo príznaky nejakej choroby. Je v poriadku, pokiaľ analyzuje fotografiu, ktorú užívateľ nahrá, ale čo ak je systém schopný skenovať internet a vyhľadávať ďalšie (prirodzenejšie) selfiečka a porovnávať ich…? No, radšej si dávajme pozor na to, čo zdieľame.

Dáta

  • Sme zvyknutí pracovať s dátami a používať ich najmä v digitálnej podobe. Ale niekedy môžme online dáta využívať aj offline. Jedným z pekných príkladov je nový časopis, ktorý založil Airbnb a Hearst - Airbnbmag. Príspevky budú pripravené na základe údajov zozbieraných z dát o užívateľoch. V Airbnb totiž vedia, čo ľudia hľadajú, ktoré krajiny, mestá a dokonca aj časti miest sú najobľúbenejšie. Môžu ich použiť na prípravu odporúčaní a ukázať záujmové body, či miestne atrakcie.
  • Niekedy nevieme, čo robiť so všetkými dátami, ktoré sa nahromadia počas marketingových aktivít, alebo sa im venujeme len na základnej úrovni. Tu je niekoľko pokročilých tipov, ako môžu byť údaje použité na vytváranie segmentov, ako a kde hľadať spojenia medzi rôznymi dátovými bodmi a ako ich využiť na zvýšenie predaja.

Digitálny priemysel

  • Reklamný priemysel a jeho peniaze riadia predovšetkým dve spoločnosti – Google a Facebook. Prvý z nich je na vrchole už niekoľko rokov a Facebook sa rýchlo rozrástol počas posledných 5 rokov. Najnovšie vydanie správy Zenith Top 30 Global Media Owners ukazuje, ako sa zmenili príjmy v reklame z celosvetového hľadiska od roku 2012. Facebook bol v roku 2012 na 10. mieste, dnes je druhý.  Tu si môžte prečítať krátke zhrnutie správy a tu komentár (s peknou infografikou) od Bloombergu .
  • Prvé májové týždne boli obdobím, keď verejné obchodné spoločnosti (v USA) museli odhaliť svoje príjmy za 1. štvrťrok roku 2017. Facebook narastal. My sme si posvietili na financie, ktoré Facebooku zaplatili inzerenti, a na počet užívateľov – už sú to takmer 2 miliardy ľudí z toho 1,23 miliárd používa Facebook každý deň. Tu nájdete zaujímavé informácie z koferencie, ktoré stoja za pozornosť.
  • Aj Snapchat vykázal svoje príjmy, no jeho výsledky neboli tak dobré ako príjmy Facebooku. Jeho výnosy vzrástli, ale zaznamenal stratu viac ako 2 miliardy dolárov. Takto vyzeral prvý výsledok, ktorý bol zverejnený začiatkom tohto roka. Finančne išiel dole, ale dúfajme, že rastúci počet používateľov a nové možnosti reklamy mu umožnia nájsť spôsob, ako z platformy vyťažiť peniaze. Tu je krátky súhrn informácií, ktoré oznámila spoločnosť Snap. Tu nájdete niekoľko tipov a návrhov pre inzerentov.

Mobilné

  • Domino Pizza neustále hľadá spôsoby, ako svojich zákazníkov prekvapiť a priblížiť sa im. Vymysleli tzv. pizza tracker, one-click mobilnú aplikáciu, a spojili sa s IFTTT (If This Than That). Ak zákazník používa aplikáciu, môže synchronizovať svoje inteligentné domáce zariadenia, a nastaviť, čo sa bude diať, keď pizza vstúpi do určitej fázy prípravy a doručenia. Tu sa môžete pozrieť na niekoľko pekných príkladov.
  • Finančné inštitúcie majú okrem finančných operácií záujem i o vzdelávanie svojich budúcich zákazníkov. Jeden z amerických startupov vydáva debetnú kartu Visa, ktorú môžu používať teenageri na nakupovanie alebo sporenie, a je financovaná z peňažných príspevkov z účtu rodiča. Všetky aktivity dieťaťa môžu rodičia kontrolovať a ovládať pomocou mobilnej aplikácie.
  • Vyhľadávanie Google predstavuje kategóriu udalostí – umožní používateľom vyhľadávať koncerty, výstavy, prednášky, festivaly, stretnutia, športové podujatia a pod. Táto kategória je už značne obsadená Facebookom (100 miliónov ľudí používa túto funkciu každý deň), takže Google musí vynaložiť poriadne úsilie na to, aby získal záujem používateľov.

MISC.

  • Pamätáte si QR kódy? Sú populárne na trhoch Ázie, ale v iných regiónoch sa neujali. To sa môže zmeniť – Spotify predstavil QR-like kódy pre rýchle zdieľanie hudby. Skenovacie kódy nie sú ničím, čo mobilní používatelia nepoznajú – všetky hlavné sociálne platformy (Snapchat, Facebook, Twitter) umožňujú týmto spôsobom vyhľadávať a pridávať používateľov.
  • Tetovania ktoré môžte počuť - dnes si už môžte vytetovať zvukovú vlnu a neskôr si ju vypočuť pomocou AR mobilnej aplikácie. Čo vy na to? AR môže zlepšiť skutočnú realitu nielen zrakom, ale aj zvukom.

 

 

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing