Google Adwords - 3 rady, ako zbytočne neprísť o peniaze

1. Prečítajte si návod

Než sa pustíte sami do PPC reklamy pomocou Google Adwords, dôkladne si preštudujte Výukové centrum Google Adwords. Nepokúšajte sa ísť cestou pokusov a omylov, mohlo by vás to stáť desaťtisíce. Zažili sme veľkého klienta, ktorý utratil zbytočne skoro pol milióna, než zistil, že má omylom v kontextovej sieti nastavenú maximálnu cenu za preklik, rovnako ako vo vyhľadávání a cielení na všeobecné  (tzn. drahé) kľúčové slová aj v krajinách, kde vôbec nepodniká.

2. Dodávateľov vyberajte veľmi starostlivo

Pokiaľ chcete zveriť PPC špecialistovi, mediálke, certikovanej Adwords agentúre či priamo partnerskej agentúre Google, starostlivo vyberajte i medzi certifikovanými jednotlivcami či firmami. Niektoré spoločnosti vás môžu presviedčať nekorektnými argumentami. Určite zvážte či vám viac vyhovuje one-man show (obvykle býva lacnejší, ale občas odíde na dovolenku a nemá prístup k tímovým skúsenostiam), alebo či dáte prednosť špecializovanej SEM agentúre so silným zázemím a väčšími skúsenosťami, ktorá aktívne spolupracuje s Google. Počet držiteľov jednotlivých certifikátov (Google má 3 pokročilé skúšky: Inzercia vo vyhľadávacej sieti, Grafická reklama, Prehľady a analýzy) niečo napovie, ale nepreceňujte ho. Pokiaľ máte malý rozpočet v rádoch tisícov, skúste to najskôr sami alebo s certifikovaným jednotlivcom. Akonáhle vaša investícia do PPC reklamy stúpne na úroveň desiatok tisícov, skúste agentúru. V 90 % prípadov bude úspora vyššia než náklady. Čo odporúča zvážiť pri výbere PPC agentúry Daniel Nohel z Google?

3. Nerobte rovnaké chyby ako vaši konkurenti

Je až prekvapivé, ako sa u našich nových klientov v 80 % prípadov opakujú stále rovnaké chyby. Tu je 5 najčastejších chýb, ktoré opakovane nachádzame v PPC kampaniach:

  1. absencia negatívnych slov, duplicitné a neaktívne kľúčové slová,
  2. nemeranie konverzií, nejasné stanovenie cieľov,
  3. dôraz na prvé pozície na všeobecné kľúčové slová bez ohľadu na efektivitu,
  4. chýbajúci long-tail,
  5. nekonkrétne inzeráty a nevhodné cieľové stránky.

Pozrite sa ako dopadlo porovnanie 15 internetových kampaní na produkt “stavebné sporenie” - nájdete tam vyššie opísané chyby.

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing