Inzerát pre PayPerClick

Inzerát je krátky šikovný text, ktorý spozná ľudí, ktorí hľadajú náš produkt. Zobrazí sa im a privedie ich na našu stránku. Pravidlom inzerovania v systéme PayPerClick je, že neplatíme za zobrazenie inzerátu, ale za užívateľa, ktorý si ho prečíta a klikne naň. Preto musí inzerát prilákať potenciálnych zákazníkov a zároveň odpudiť "zlé kliky" od ľudí, ktorých kliknutie zaplatíme bez toho, že by nám to prinieslo nejaký osoh. Aby sme vytvorili účinný text inzerátu, musíme sa vžiť do situácie človeka, ktorého chceme zaujať. Je to muž alebo žena? Koľko má rokov? Presvedčí ho skôr cena, kvalita alebo ústretový zákaznícky prístup? Pozná produkt alebo si rád vyskúša úplnú novinku? Hľadá viac informácií a váha s kúpou alebo surfuje po internete s pripravenou kreditkou? Medzi koľkými možnosťami sa rozhoduje? Tu sa dostávame k ďalšej úvahe a tou je  ako sa odlíšiť od konkurencie. Inzerát firmy, ktorá, napríklad, ako jediná na trhu ponúka obrích gumových medvedíkov, sa nemusí snažiť o vyniknutie medzi množstvom podobných reklám. Pri inzerovaní povinného zákonného poistenia auta je situácia diametrálne odlišná, pretože tu sa o podiel na trhu bijú mnohé spoločnosti s profesionálnym marketingom. V takomto prípade je namieste zamyslieť sa nad konkurenčnými inzerátmi a zhodnotiť akým spôsobom dokážeme medzi nimi vyniknúť. Tu spravidla pomáha konfrontovať svoje úvahy s celkovou stratégiou firmy a imidžom, ktorý si naša značka buduje. Šikovný textwriter sa dokáže zorientovať na základe textov cieľovej stránky, neporadí si len v prípade, ak tvorcovia stránky nechali pojmy imidž a stratégia zabudnuté niekde v slovníku cudzích slov. To je však iná kapitola. Okrem týchto, takpovediac umeleckých úvah sa treba pri vytváraní inzerátu riadiť pravidlami čisto technického charakteru ako sú maximálna dĺžka riadkov, povolené či zakázané znaky a podobne. Tieto pravidlá má každý systém mierne odlišné a tak svoj text končím linkami na informácie k inzerátom na najpoužívanejších PPC systémoch. Google Adwords - Technické zásady pro formát reklamy eTarget - Ako pouzivat reklamu Seznam Sklik - Pravidla pro inzeráty Facebook - Směrnice pro reklamu

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing