Inzercia na Facebooku - sprievodca sociálnou džungľou

Chceli ste inzerovať na Facebooku, a tak ste se prišli na stránku Facebook Ads. Potom, čo ste vstrebali, že študijný materiál je dostupný len v angličtine, vrhli ste sa na “Getting started” (Ako začať?), “Case studies” (Prípadové štúdie) a “Resource Guides” (Nápoveda k pokročilému nastaveniu). Neboli ste z toho príliš múdri a ani “Guide to Facebook ads” (Sprievodca Facebook inzerátmi) vám príliš nepomohol. Nádej však svitla, keď ste objavili Webinar Centre. Áno, nápovedí k inzercii na Facebooku existuje niekoľko, ale poväčšine dávajú len veľmi všeobecné a kusé informácie. Pokiaľ ste prešli vyššie uvedeným zoznamom a nie ste z toho múdri, alebo pokiaľ ste sa tým ešte neprehrýzli, máme pre vás dobrú správu - prešli sme nápovedu za vás a radi sa podelíme o zážitky.

Je inzercia na Facebooku aj pre mňa?

S troškou nadsadenia sa dá použiť jednoduchá odpoveď - áno, pokiaľ neinzerujete zakázané produkty. V skratke: nesmiete inzerovať download (sťahovanie a súbory, ktoré si užívateľ musí stiahnuť - hry, toolbary a pod.), adult content (obsah pre dospelých -erotické stránky, hračky, zoznamky alebo použitie obrázku/vedenie inzerátu na sexuálne explicitný obsah), gambling, nenávistný/rasistický/xenofóbny obsah, pornografia, spam, tabak, zbrane a ponuky práce s rýchlym zbohatnutím (lietadlo, podvodné inzeráty, pyramída, návody na zbohatnutie atď.). Špeciálne pravidlá platia i pre poriadanie súťaží (sem link na článok). Facebook inzerciu možno využiť pre každý business, ale pre niektoré je predsa len vhodnejší. Ak budeme brať do úvahy webové stránky (nie Facebook Pages), tak najvhodnejšia je bezosporu pre e-shopy a pre firmy ponúkajúce služby. Inzerovať môžete jednotlivé produkty, alebo kategórie aj s príslušným obrázkom. Dobrým príkladom je inzercia rozmáhajúcich sa zľavových webov. Inzerovať sa môžu konkrétne akcie, vrátane zľavy v percentách, ceny, obrázky a pod. Klasické e-shopy sú podobný príklad. Najjednoduchšie pravidlo, ktoré môžete použiť, ak sa pýtate či má zmysel pre vašu firmu inzerovať na Facebooku je - je vaše cieľové publikum na Facebooku?

Čo si ujasniť dopredu?

● Inzerujem povolený produkt/stránku? ● Aké môže byť moje publikum? ● Je mnou zvolené publikum na Facebooku? ● Chcem inzerovať produkt, celú stránku, Facebook Page alebo aplikáciu? ● Aký obrázok/obrázky se k mojej reklame hodia?

Čo si ujasniť všeobecne?

● Aký je cieľ tejto reklamnej kampane? (konverzie, branding, návštevnosť, registrácie, ...) ● Čo a ako budem merať? (Google Analytics, meranie konverzií, atď.)

Záverom

Facebook inzercie sa netreba báť, vhodná je takmer pre všetky druhy obchodu. Pamätať si môžete jedno - úspešní budete podľa toho, aké publikum si vyberete. Jediný, kto asi neuspeje, bude predajca zdravotných pomôcok pre seniorov. Aj keď už i tí sa na Facebook dostali. :-)

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing