Možnosť cielenia reklám na Facebooku podľa miest už aj na Slovensku

Facebook poskytuje inzerentom skvelú možnosť, ako svojimi reklamami neotravovať široké masy, ale práve naopak. Vďaka cieleniu reklám tak môžu osloviť konkrétne publikum, čiže inzerovať svoje produkty a služby presne vytipovanej cieľovej skupine.

Reklamy dokážeme cieliť podľa:

  • krajiny
  • jazyka
  • veku
  • pohlavia
  • vzdelania
  • rodinného stavu
  • narodenín
  • záujmov

Možnosť cielenia reklám podľa miest konečne prichádza aj na územie Slovenska. Od apríla tohto roka tak dokážeme zacieliť reklamu na Facebooku na konkrétne slovenské mestá. Vďaka tejto možnosti tak inzerenti dokážu ešte lepšie zasiahnúť svoju cieľovku.

Napríklad taký vlastník kamenného obchodu v danom meste chce predovšetkým prilákať ľudí, ktorí v tomto meste žijú alebo sa dlhší čas zdržiavajú. To isté platí pre lokálny rozvoz pizze, živnostníka, ktorý podniká v konkrétnom meste, či developerské projekty. Každý jeden potrebuje svoju reklamu zacieliť čo najpresnejšie, aby bola aj efektívna. Facebook je práve v tom perfektný, že disponuje potrebnými informáciami, vďaka ktorým dokážeme  cieliť na tých správnych užívateľov.

Ako Facebook vie, kedy sa užívateľ nachádza v cieľovej oblasti?

Facebook totiž využíva informácie z viacerých zdrojov, ako je napríklad miesto pobytu z profilu, IP adresa, dáta z mobilných zariadení (pokiaľ sú zapnuté služby zisťovania polohy) a taktiež agregované informácie o umiestnení našich priateľov.

Facebook poskytuje presnú lokáciu užívateľov

Analytické softvéry ako napríklad Google Analytics a Omniture (od spoločnosti Adobe), môžu zobrazovať kliknutia na reklamu mimo zacielenú lokáciu. Tieto platformi totiž určujú polohu len podľa adresy IP danej osoby. Pokiaľ teda niekto využíva sieť VPN, proxy server alebo napríklad kliká na reklamy zo svojho mobilného zariadenia, môže byť jeho skutočná adresa IP a poloha skrytá. Na rozdiel od týchto dvoch platforiem,  Facebook dokáže zabezpečiť presnejšie súhrnné správy vďaka informáciám, ktoré ľudia sami zadali na Facebooku, ako napr. miesto pobytu a poloha ich priateľov.

Ako je to s nastavením?

Veľmi jednoducho.  V rozhraní cielenia reklám si  zvolíte cielenie podľa miesta a zadáte PSČ konkrétneho mesta, pričom reklamu dokážeme cieliť maximálne na 250 miest a
2 500 poštových smerovacích čísel.
 

V závere už len spomeniem 4 spôsoby, ktorými môžu inzerenti osloviť užívateľov v lokalite:

  • všetci v lokalite (predvolená možnosť)
  • nedávno v lokalite
  • ľudia, ktorí v danej lokalite žijú
  • ľudia, ktorí sú v danej lokalite na cestách
     

Naši českí susedia túto možnosť využívajú vyše roka, tak teda hor sa do cielenia reklám už aj na slovenské mestá !

 

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing