Prečo je programmatic budúcnosťou digitálneho marketingu

Programatický nákup, tak často spomínaný a skloňovaný výraz, ako je práve tento vo svete marketingu, hádam nenájdete. Až sa občas zdá, že celý marketingový svet sa točí len okolo neho. Zaslúži si vlastne toľko pozornosti? Je to tak nevyhnutý nástroj vo svete digitálneho marketingu? Odpovedˇ je áno. 

V čom je programatický nákup užitočný?

Pomocou jednej platformy si klient/agentúra nastaví kampaň a nakúpi reklamný priestor, naprieč internetom, na jednom alebo viacerých zariadeniach. Či už vo forme banneru, natívnej reklamy, videa, brandingu alebo interaktívneho formátu v TV. Vďaka cross-device riešeniu má klient stále prehľad o zásahu, môže kontrolovať celkový capping, čiže frekvenciu a počet zobrazení na užívateľa a prispôsobovať ich konkrétnemu užívateľovi.

Prečo je programatický nákup budúcnosťou digitálneho marketingu?

33 miliárd dolárov za rok 2017 je odhadovaný celosvetový objem investovaný do programatickej reklamy. V porovnaní s rokom 2013 (12 miliárd) je to nárast o 175%. Je to jasný dôkaz kam budú smerovať investície.

Globálne sa odhaduje, že investícia do programatickej reklamy porastie v roku 2017. A bude rásť rýchlejšie než všetky ostatné digitálne médiá. Programatický nákup tak má veľký potenciál, aby sa stal hlavnou metódou nákupu digitálnej reklamy. Celkovo sa odhaduje, že v roku 2017 bude najrýchlejšie rastúcim médiom (o 31 %) - social (25 %) a online video (20 %).

 

 

Ako sa zorientovať v tomto pretechnizovanom prostredí plného nezrozumiteľných výrazov?

V našom seriáli článkov venovaným téme programatik vám priblížime a vysvetlíme v najjednoduchšej možnej forme ako celý systém funguje, ako s ním pracovať a ako vám môže pomôcť. A pomôžeme vám zorientovať sa v spleti nezrozumiteľných výrazov ako RTB, DMP, SSP, DSP. 

V prípade akýchkoľvek doplňujúcich otázok nás neváhajte kontaktovať na info@b2bgroup.sk. Radi vám odprezentujeme naše reálne skúsenosti na konkrétnych klientoch.

 

 

 

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing