Prečo a komu sa oplatí investovať do PPC reklamy?

Prečo a komu sa oplatí ísť do PPC reklamy?

O PPC kampaniach ste toho pravdepodobne počuli už dosť veľa. Niekto vraví, že mu zarábajú strašné peniaze, niekto zase, že to bola najhoršia investícia jeho života. A pritom ani jeden z týchto ľudí sa nemýli. PPC kampaň dokáže byť tou najsilnejšou zbraňou pre Váš biznis, no taktiež sa môže stať, že vyhodíte peniaze len tak z okna.

Dnes si ukážeme výhody PPC, pre koho je vhodná, ako funguje a prečo vlastne dokáže zarobiť tak veľa.

 


100% úspešnosť

PPC je druh internetovej reklamy, v rámci ktorej zadávateľ platí určitú vopred dohodnutú sumu za každý preklik, t.j. za privedeného zákazníka na web. Napríklad pri Google AdWords zaplatíte Google sumu, ktorú si sami určíte a Vaša reklama sa začne zobrazovať v rámci vyhľadávača. 

Z rozpočtu sa Vám suma odráta až v momente, keď návštevník klikne na reklamu. To znamená, že PPC kampaň je vždy 100% efektívna – nikdy nezaplatíte za nič iné, ako za prineseného zákazníka. Samozrejme, musí byť správne nastavená, čo však môže za Vás urobiť agentúra, takže vám už len zostáva tešiť sa zo stúpajúcej návštevnosti. 

Flexibilita

Cenu, bohužiaľ či možno chvalabohu, nie je možné presne špecifikovať, keďže ide o aukčný systém, v ktorom môže mať každé slovo či kategória úplne inú hodnotu. To jest – čím väčší záujem o slovo, na ktoré by ste sa chceli zákazníkovi zobraziť, tým viac Vás to bude stáť a opačne.

Napríklad - „letenky“ budú mať určite vyššiu konkurenciu a cenu ako „letenka Istanbul október“. 

Spravidla platí, že vyvolávacia cena pri brandových výrazoch veľkých firiem sa pohybuje okolo 1 centu; špecifické výrazy sú obvykle drahšie zhruba o 6, 7, či 8 centov a ceny výrazov, pri ktorých je konkurencia vysoká (napríklad letenky, pôžička alebo PZP) sa môžu pohybovať až pri hranici 1  eura a viac. Z hľadiska rozpočtu je teda PPC flexibilnou voľbou, pri ktorej môžeme kampaň kedykoľvek modifikovať. Ak sa situácia nevyvíja podľa firemných predstáv, prípadne ak je tovar vypredaný, kampaň sa dá pozastaviť a obnoviť keď bude znova na sklade. Kredit sa neplatí vopred, dokonca zo situácie neplynú ani žiadne sankcie.

Možnosti a merateľnosť

PPC-čka poskytujú naozaj veľa možností, čo sa týka určovania cieľov. Môžete si ich nastaviť napríklad na vytvorenie objednávky, vyplnenie formuláru, stiahnutie dokumentu, či registráciu na stránke – naozaj záleží len na tom, čo chcete dosiahnuť.

K ďalšej obrovskej výhode PPC kampane nesporne patrí fakt, že efektivita investície sa dá vyhodnotiť za krátku dobu - prvé výsledky možno vidieť už po pár hodinách od spustenia kampane! 

Iste, pre čo najobjektívnejšie výsledky treba pracovať s dátami z dlhšieho časového obdobia - ideálnym rozpätím na zmeranie a vyhodnotenie kampane je 1 až 1,5 mesiaca – no, merať si výsledky už za hodinu je možnosť, ktorú si zamilujete.

Keď už píšeme o hraní sa s výsledkami – každý dobrý šéf má rád čísla a PPC-čka sú o číslach. Ako znie online aktivita, ktorá je kompletne merateľná? My vieme, že dobre. 

Posledná a naozaj silná výhoda v efektivite – PPC kampaň môžete zacieliť len na relevantných zákazníkov. To znamená, že budete oslovovať čisto len aktívnych hľadačov toho, čo poskytujete. Preto sa na rozdiel od offline reklám len málokedy stretávame so zbytočnými impresiami, práve preto majú platené odkazy zväčša najnižšiu mieru odchodov a preto aj zároveň najvyšší konverzný pomer. 

Pridaná hodnota

Budovanie brand awareness - PPC dostane Vašu firmu na prvé pozície vo vyhľadávačoch a posúva ju pred konkurentov. To ju robí v očiach bežných užívateľov prominentnou.

Zoberme si ako príklad situáciu, kedy sa inzerát zobrazil 100 ľuďom s 5% mierou prekliku. 5 kliknutí sa môže zdať málo, no uvedomme si, že až 100 ľudí videlo reklamu na pozíciách, ktoré patria trhovým lídrom!

Kontrola kvality stránky -  PPC kampaň funguje na 100 %. To znamená, že ak napriek prichádzajúcim ľudom nezaznamenávate predaj, problém nemusí byť v kampani, ale vo Vašej stránke alebo produkte! Možno je stránka chaotická, mätúca, možno na nej máte chyby. Produkt môže byť drahý, nezaujímavý alebo máte zle nastavené poštovné. PPC vám tak môže poodhaliť nedokonalosti Vášho webu. 

Zhrnutie

PPC kampaň patrí medzi jednu z najúspešnejších a najefektívnejších foriem online marketingu, ak sa robí správne. Je 100% efektívna, flexibilná voči Vášmu rozpočtu, či cieľovej skupine. Je kompletne merateľná, plus prichádza s pridanou hodnotou budovania Vášho brandu a ako bonus vám otestuje funkčnosť Vašej stránky.

Toto všetko však platí len v prípade, ak je kampaň nastavená správne. Ak si nie ste istí, radi vám s nastavením pomôžeme, či poradíme – spýtajte sa nás! 

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing