Prípadová štúdia: Nay Elektrodom

Jedným z dlhodobých klientov B2B Group je aj spoločnosť Nay Elektrodom, pre ktorú sme tento rok vytvorili a realizovali PPC kampaň zameranú na longtail, čiže viacslovnú frázu, ktorú užívateľ zadáva do vyhľadávača pri aktívnom hľadaní konkrétneho produktu alebo služby. 

Ak vás zaujíma, ako sme dokázali takémuto veľkému klientovi markantne zvýšiť počet konverzií, priemernú hodnotu objednávky a naozaj drasticky znížiť CPO, odporúčame čítať ďalej. 

CIELE 

Spoločnosť, ktorá je najväčším a najznámejším predajcom spotrebnej elektroniky na Slovensku, si za hlavný cieľ stanovila zvýšenie počtu objednávok cez Google Search a aktualizáciu dostupnosti a cien vyše 20 000 produktov v inzerátoch na dennej báze. Za sekundárne ciele sme si spoločne stanovili zvýšenie zásahu longtailom v Googli, ale aj zistenie jeho skutočnej hodnoty. 

Vo všeobecnosti totiž platí, že čím konkrétnejšiu frázu užívateľ zadá do vyhľadávača, tým väčšia je pravdepodobnosť, že dôjde ku konverzii na zákazníka. Tento fakt potvrdil aj Baris Gultekin, Product Management Director spoločnosti Google, podľa ktorého až 55% všetkých vyhľadávaných fráz obsahuje 3 alebo viac slov. 

Z čisto praktického hľadiska to znamená, že človek, ktorý do vyhľadávača zadá konkrétnu frázu (napr. “notebook Lenovo”) alebo dokonca samotný názov produktu (napr. “Lenovo ThinkPad Edge E120”) je oveľa perspektívnejším zákazníkom ako niekto, kto hľadá na základe zadávania jednoslovných výrazov (napr. notebooky). 

API 

Ak predsa niekto vyhľadáva konkrétny produkt, pravdepodobne ho už predtým zaujal a chce sa o ňom z nejakého dôvodu dozvedieť ešte viac. Ide teda o vskutku logickú teóriu, ktorej aplikáciu sme ešte zjednodušili využitím aplikačného programového rozhrania služby Google AdWords (API). 

Keďže API je flexibilné a bez problémov zvláda prácu s 2000+ produktami, prispôsobili sme ho požiadavkám spoločnosti Nay Elektrodom a následne využili na automatizované spracovanie hromadných dát v prebiehajúcej kampani. 

Vďaka API sme boli schopní znížiť aj náklady na správu kampaní a minimalizovať množstvo nevyhnutnej manuálnej práce našich PPC špecialistov, čím sa znížilo aj riziko vzniku chýb. 

VÝSLEDKY 

A teraz to najzaujímavejšie. 

Počet objednávok (čiže konverzií) sme zvýšili o úctyhodných 32,3%, čo v podstate predstavuje súhrn všetkých dodatočných predajov, ktoré by bez použitia longtail kľúčových slov a rozšírenia zásahu vo vyhľadávaní klient nikdy nezískal. 

Vďaka inzercii na jednotlivé typy produktov sa zvýšila priemerná hodnota objednávky o celých 20% a využitie API pri kampani cielenej na longtail kľúčové slová so sebou prinieslo aj zníženie CPO (Cost-per-order) o 60,7% a zlepšenie konverzného pomeru o 73,3% v porovnaní s kampaňami cielenými na obecné a nebrandové kľúčové slová. 

Ako môžete vidieť na výsledkoch tejto kampane, PPC nie je len o zvyšovaní miery preklikov a návštevnosti stránky...dá sa dosiahnuť oveľa, oveľa viac.

 Tu si môžete pozrieť prezentáciu výsledkov v grafickej podobe:

 


Ak máte záujem o bližšie informácie, či sa chcete poradiť ohľadom nastavenia kampane vo vašej firme, napíšte nám mail na info@b2bgroup.sk.

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing