Search, Display alebo YouTube? Ako sa nestratiť v Google reklame

Povedzme si to na rovinu. Veľa firiem má rozpočet na internetový marketing asi rovnako veľký, ako nádej na nižšie dane. Nevadí. Najschodnejšia cesta  k zviditeľneniu sa vedie cez online reklamu. Je rýchla, efektívna, a ak nevezmete internet kobercovým náletom, tak vie byť aj lacná. Skutočnosť, že v tejto oblasti ponúka najlepšie výsledky Google, nemusíme extra prízvukovať. Internetovej reklame dominuje vďaka trom jednoduchým možnostiam propagácie, ktorým patria nasledujúce riadky.

Google AdWords : Správa všetkých druhov reklám pod jednou strechou

Google AdWords je veľmi účinný samoobslužný reklamný systém, ktorý umožňuje, aby sa vaša reklama zobrazovala vo vyhľadávaní Google, v sieti jeho partnerských webov alebo na YouTube. Prostredníctvom AdWords manažujete všetky druhy Google reklám.

Google Search : Kto hľadá, nájde. A klikne

Charakteristikou reklamy vo vyhľadávaní (search advertising) je to, že už v počiatkoch rozhodovacieho procesu k vám nasmeruje relevantnú skupinu potenciálnych zákazníkov.

Ak prevádzkujete e-shop s bielou technikou, Google bude zobrazovať vašu reklamu len ľuďom, ktorí si chcú kúpiť práčku či chladničku. Dobre cielená reklama ich zasiahne v správnom „nakupovacom“ čase.

Najdôležitejšie informácie pre vás:

  • platíte len vtedy, keď užívateľ klikne na vašu reklamu (nie keď sa len zobrazí)
  • reklamy sa zobrazujú na základe kľúčových slov, ktoré zadáte pri vytváraní kampane
  • pri zadávaní kľúčových slov stanovíte maximálnu cenu, ktorú ste ochotní minúť za kliknutie (nastavenie ceny je manuálne alebo automatické, kedy vám pomôže AdWords)
  • reklamy by mali smerovať na relevantnú podstránku (landing page)

Vyhľadávanie v Google search

Google Display : Oslovte pomocou kreatívy alebo využite text

Je to sieť webových stránok, ktoré zobrazujú Google inzerciu v banneroch. V praxi to znamená, že váš odkaz sa môže zobraziť na ktoromkoľvek webe, ktorý do siete patrí (je teda partnerom Google). Display Ads ponúkajú na výber niekoľko druhov reklamy. Klasickú textovú, obrázky (bannery) alebo video.

Túto formu odporúčame využiť firmám typu „výrobca oblečenia“, ktorých biznis stojí a padá s vizuálnymi dojmami. Akcia na sveter je vždy zaujímavejšia spolu s obrázkom než bez neho. Navyše, Display si výborne rozumie spolu s reklamou vo vyhľadávaní.

Najdôležitejšie informácie pre vás:

  • reklamy môžu byť formu textu, obrázku alebo videa
  • reklamy sa zobrazujú na základe cielenia (kontextuálne, témy, záujmy, umiestnenie, remarketing)
  • užívatelia strávia na webových stránkach až 95 % času

Bannerová reklama - formát obrázok

Bannerová reklama - formát text

Youtube : Hlavne nerušiť

Pôvodnou myšlienkou služby YouTube bolo zdieľanie domácich videí. Jej úspech však neušiel pozornosti Googlu, ktorý z nej spravil silný marketingový nástroj a mimochodom aj druhý najväčší internetový vyhľadávač na svete.

Do YouTube reklamy sa môže pustiť každý, no musí to robiť dobre. Marketéri často zabúdajú na to, že ľudia tento web nenavštevujú kvôli firmám a ich ponukám. Chcú si pustiť obľúbený hudobný klip, video návod alebo ďalšieho šialenca s GoPro kamerou na hlave. Reklama preto musí pobaviť, alebo aspoň zbytočne nerušiť.  Ak toto všetko splníte, vaša značka ľuďom utkvie v pamäti.

Najdôležitejšie informácie pre vás:

  • reklamy sa môžu zobrazovať pred videom alebo počas videa
  • platíte až vtedy, keď užívateľ vidí 30 sekúnd alebo celé video (ak je kratšie ako 30 sekúnd)
  • môžete cieliť podľa kľúčových slov, záujmov užívateľov, podľa kategórií videí alebo priamo podľa kanálov
  • dôležitá je umne nastavená frekvencia zobrazovania

Video reklama na YouTube

V prípade, že potrebujete poradiť s Google reklamou alebo máte iné otázky z oblasti online marketingu, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám odpovieme.


ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing