Veľká zmena v platení za impresie (CPM) v Google Ads

Tento týždeň prišiel Google s revolučnou zmenou v platení za impresie (CPM). Platiť sa nebude za všetky zobrazenia, ale len za tie, ktoré boli videné.

V minulosti inzerenti platili za impresie, čiže zobrazenia, ktoré boli „ponúknuté“ v reklamnej sieti Google (GDN). To samozrejme nezaručovalo, že táto reklama bola aj konečným užívateľom videná .

Zmena spočíva v tom, že v minulosti sa platilo za impresie, ktoré sa zobrazili aj vtedy, keď neboli videné návštevníkom. Mohli byť teda servírované niekde na spodku stránky a užívateľ ich vôbec nevidel.

Google v tichosti pristúpil k úprave, ktorá v reáli zníži náklady za impresie, pretože sa bude platiť len za zobrazenia, ktoré užívateľ aj reálne videl na monitore.

Pre inzerentov je to revolučná zmena práve preto, že až 31 % online reklám nie je videných konečnými užívateľmi.

Ak si chcete pozrieť štatistiky a detailnejšie informácie, na tomto linku nájdete viac.

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing