Zákazník vás hľadá alebo reklamná komunikácia na webe

Keď sa začíname zaujímať o nový počítač, letnú dovolenku či životnú poistku, zvyčajne sa snažíme čo najviac zistiť o možnostiach, ktoré sa nám ponúkajú. Neskôr porovnávame jednotlivé vlastnosti, bonusy, ceny, skrátka hľadáme ďalšie informácie, aby sme svoj výber mohli podporiť racionálnou úvahou. Pokiaľ sme si už vybrali, hľadáme najjednoduchší spôsob, ako sa k nášmu vytúženému produktu dostať. Ako hlása známy slogan: život je hľadanie. Zákazník vás teda hľadá, respektíve produkt, ktorý ponúkate. Ide mu o kúpu, vám o predaj. Produkt má nejaký názov, ten budeme volať kľúčové slovo. To je zadané do prehľadávača, kde spustí jednak priamo vyhľadané stránky, ako aj platenú inzerciu. Inzerát je ďalší dôležitý pojem, spravidla ide o tri či štyri riadky posolstva, ktoré majú zákazníka naviesť na vašu stránku. Cieľová stránka je poslednou dôležitou zastávkou, pretože na nej sa uskutočňuje konverzia, ktorou môže byť kontakt, objednávka, registrácia, vyplnenie formuláru. Kľúčové slovo Ak inzerujete vo vyhľadávačoch, v podstate nakupujete kľúčové slová. Poskytovatelia PPC reklamy dávajú slovám cenu na základe viacerých parametrov ako sú ich vyhľadávanosť, relevantnosť vzhľadom k textu inzerátu a textu webovej stránky a podobne. Pri nesprávnom výbere sa môže internetová reklama v lepšom prípade predražiť, v horšom sa minie s plánovaným účinkom. Výber správnej kombinácie kľúčových slov si vyžaduje skúsenosti a čas na doladenie kampane. Inzerát Bolo tu spomenuté prepojenie kľúčového slova a textu inzerátu. Snáď najviditeľnejším znakom dobrého inzerátu je vytučnený text kľúčového slova v jeho nadpise. Ďalšie dobré body inzerát získava, keď dokáže potenciálnemu zákazníkovi okrem produktu upresniť charakter cieľovej stránky (Pôjde na nej hlavne o informáciu? ceny? katalóg? priamu kúpu?) a pripraviť ho na akciu, ktorú bude môcť na stránke vykonať. Cieľová stránka Ťažko hodnotiť, ktorá časť z trojice - kľúčové slovo, inzerát, stránka - je najdôležitejšia. Ak je však cieľová stránka plná chýb, nepomôže jej ani tá najúčinnejšia reklama. Na začiatku si preto treba premyslieť, či je stránka pripravená na potenciálnych zákazníkov. Typický používateľ je spravidla netrpezlivý, veľmi prieberčivý a pramálo verný. Kľúčom k úspechu tu teda bude jednoduchosť, príjemný vizuál a premyslená stratégia ako mi stránka prinesie zisk.

ďalšie
články


Sme špecialisti na vyhľadávače
a výkonnostný marketing